Merhaba Ziyaretçi; Bugün Saat
CEMAATLE TEHECCÜD NAMAZI KILMAK
teheccud

CEMAATLE TEHECCÜD NAMAZI KILMAK

Bir kardeşimden Nevşehir’de bir camide, teheccüt namazı için ailecek toplanma, mescitte cemaat ile gece namazı kılma ve ayda bir defa bunu yapma hususunda davet aldım. Yi niyetlerinde şüphem yok. Ancak bu hususta kardeşlerimizi uyarmak için bilgi verme gereği duydum.

  Teheccüt namazı fazileti çok yüksek olan, ayet ve hadislerde özellikle teşvik edilen bir namazdır. Dua kapısının açıldığı ve Rabbimizin yok mu isteyen vereyim buyurduğu gece saatlerinde namaz kılmak çok faziletlidir.

   Peki teheccüd namazı cemaatle kılınır mı?

  Peygamberimiz (s.a.s.) bu namazı tek başına ve evinde kılmıştır. Zaman zaman kendisine uyan bir sahabe olduğu halde beraber kıldıysa da mescidde cemaat ile kıldığına dair bir rivayet bulunmamaktadır.

  Teheccüt namazının en önemli özelliği; insanlar uykudayken, insanın nefsine zor gelen uykuyu bölme ve nefsinin ve şeytanın engeline rağmen zorlukları aşıp, hiç kimsenin görmediği ve bilmediği bir anda kalkıp, Rabbiyle baş başa kalmak demektir. Riyadan uzak kalınabilecek yegane vakit gece vaktidir.

    Şeyhul islâm İbn-i Teymiyye -Allah ona rahmet etsin- bu konuda şöyle demiştir:

  “Cemaatle kılınan nâfile namaz iki türlüdür:

  Birincisi: Küsûf namazı, İstiskâ namazı ve Terâvih namazı gibi namazları devamlı cemaatle kılmak sünnettir. Bunlar, sünnette olduğu üzere devamlı cemaatle kılınır.

    İkincisi: Gece (teheccüd) namazı, (farz namazlardan önce ve sonra kılınan) müekked sünnetler, Duhâ namazı ve Tehiyyetu’l-Mescid (Mescidi selâmlama namazı) gibi namazları cemaatle kılmak sünnet değildir. Bir kimse, bu namazları ara sıra cemaatle kılarsa, câizdir. Fakat bu namazları düzenli bir şekilde cemaatle kılmaya gelince, bu davranış meşrû değildir. Aksine çirkin görülen bir bid’attır. Zirâ Peygamber (s.a.s.), sahâbe ve tâbiîn, Küsûf namazı, İstiskâ namazı ve Terâvih namazı gibi namazların dışında herhangi bir nâfile namaz için toplanmayı bir âdet hâline getirmemişlerdir.  Mecmû’u’l-Fetâvâ”; c: 23, s: 414

    Bu namazın cemaatle kılınması halinde riya tehlikesi olabileceği gibi, bu uygulamanın ilerde din içerisine girmiş yeni bir bidat olma ihtimali çok yüksektir. Bu yüzden bidatlere meydan verilmemesi gerekmektedir. Buna sebep olan kişiler büyük bir vebal altına girerler.

.

.

 

Musab KÖYLÜOĞLU

BİLGİLER
tarafından 19 Şubat 2013 - 07:58 tarihinde yayınlandı.
OKUNMA
Bu Yazı Şuana Kadar 2.104 views kez Okunmuştur.
Webmaster Blogu
PAYLAŞ
Yorum yapın
İsim
:
E-Posta
:
WebSite
:
Yorumunuz
:


− iki = 4

Etiket Bulutu